آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

هتلداری جهانگردی

معرفی شرکت :
شرکت رنگین سپهر هشتم با موضوعات طراحی ، مدیریت ، مشاوره و آموزش پرسنل و احدهای اقامتی در سال 1376 با شماره ثبت 1376 با کادری مجرب و متخصص مربوط به امورهتلداری ،گردشگری ،بهداشت و تغذیه در بخشهای طراحی ،مدیریت ، مشاوره ، تجهیزو راه اندازی ،آموزش با درجه بندی و استاندارد سازی واحدهای اقامتی و برگزاری همایشها و جشنواره ها و نمایشگاهها مشغول به فعالیت بوده و می باشد.
این شرکت در حال حاضر از فعال ترین شرکتهای تخصصی هتلداری و گردشگری بوده و فارغ التحصیلان متعددی در مقطع دیپلم کاردانش ، آموزشهای کوتاه مدت تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و آموزشهای مهارتهای هتلداری تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای را جامعه حرفه ای هتلداری سطح کشور داده است .
هم اکنون فارغ التحصیلان این شرکت در مقطع کارو دانش که در واحدهنرستان هتلداری و گردشگری مشغول به تحصیل بوده اند فارغ التحصیلان رشته های هتلداری و جهانگردی می باشند.
این شرکت با هدف بهینه سازی و سازماندهی در صنعت توریسم ،در خدمات ، کار عملی را همزمان آغاز نموده وبا این تفکر در تمام پروژه های اجرائی شرکت ایجاد پیش زمینه های مربوطه را مد نظر داشته و اهداف خود را به ثبت رسانیده است .
مدیریت هتلداری:
شرکت رنگین سپهر هشتم بنا به مجوزهای اخذ شده از سازمانهای ذیربط اقدام به مدبربت و راهبری چندین پروژه مهم که در زیر بخشی از آنها می پردازیم نموده است این شرکت انجام امور مدیریت ، هماهنگی ، ساماندهی و برنامه ریزی و کنترل نیروی انسانی پروژه های مختلف غذایی ،اقامتی و پشتیبانی توسط کادر مجرب و متعهد خود در این زمینه سعی در کیفیت بخشی هرچه بیشتر جهت این سازمانها دارد تلاش بی وقفه پرسنل این بخش شرکت موفقیتهای بسیاری را به ارمغان آورده است که به برخی از آنها اشاره می شود.
1- مدیریت هتل بهمن وابسته به شرکت مخابرات
2- مدیریت نیروی انسانی هتل پارس وابسته به زنجیره هتلهای پارس
3- مدیریت خدمات تغذیه اداره کل فنی و حرفه ای خراسان به مدت دوسال روزانه 400پرس
4- مدیریت پروژه تغذیه بیمارستان قائم با پخت روزانه 1300 پرس غذا
5- مدیریت خدمات تغذیه شرکت ملی فولاد ایران ، طرح تجهیر معدن سنگ خواف روزانه 800پرس غذا
6- مدیریت و راهبری خدمات تغذیه بیمارستان شهید کامیاب مشهد روزانه 1000پرس غذا
sit8.ir
clinic-hotel.ir
hoteljuo.com
homaschool.ir

  • ۰
  • ۰

آداب و رفتار مسافر در هواپیما از زبان

کارشناسان خبره جهانگردی  هادی عربی گل 

 

اعصاب خورد کن ترین مسافران هواپیما

چندی پیش سایت مسافرتی معروف Expedia نتایج نظرسنجی اتیکت پرواز را منتشر کرد و به معرفی مسافران اعصاب خورد کن که موجب آزار و مزاحمت سایر مسافران می شوند پرداخت. خواندن این نتایج هم بامزه است و هم آموزنده. شما حتماً دوست ندارید یکی از این مسافران اعصاب خورد کن باشید، اما شاید نمی دانید برخی رفتار ها در طول پرواز بی احترامی به حقوق دیگران است و موجب آزار و رنجش آن ها می شود. این مقاله مخصوص شماست و نکات زیادی برای آموختن دارد. با 2Safar همراه باشید.

مسافرانی که اصرار دارند کنار صندلی بنشینند و در عین حال زود زود به دستشویی می روند.

بگذارید بدون تعارف بگوییم اگر عادت دارید زود زود به دستشویی بروید از خیر صندلی کنار پنجره بگذرید. به قول معروف نمی شود هم خدا را بخواهید هم خرما را. به فکر آن مسافرهای بدبختی باشید که صندلی های کناری نشسته اند و تا چشم هایشان برای چرت زدن گرم می شود از آن ها می خواهید از جایشان بلند شوند. 24 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی از این مسافران شکایت داشته اند.

 

2safar

 

مسافرانی که کفش ها و جوراب هایشان را در پرواز در می آورند.

اگر پاهایتان در کفش راحت نیست و دوست دارید هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید، مسافران دیگر چه گناهی کرده اند که باید بوی پای شما را تحمل کنند؟ اگر پروازتان کمتر از دو ساعت است که کلاً به در آوردن کفش ها فکر نکنید. در پرواز های طولانی تر هم در آوردن کفش ها آدابی دارد. حتماً جوراب های تمیزی به همراه داشته باشید و پس از درآوردن کفش ها آن جوراب ها را بپوشید. جورابی انتخاب کنید که نخی باشد و راحت بو نگیرد. در پرواز های خیلی طولانی ایرلاین معمولاً جوراب در اختیار شما می گذارد.

 

2safar

 

زوج هایی که زیاد از حد ابراز احساسات می کنند.

فراموش نکنید هواپیما یک مکان عمومی است و نباید رفتاری از خود نشان دهید که موجب انزجار و ناراحتی سایرین شود. ابراز احساسات عاشقانه ی خود را برای خلوت بگذارید و حرمت سایر مسافرین را رعایت نمایید. فراموش نکنید 26 درصد شرکت کنندگان در تحقیق، زوج های این چنینی را مسافران اعصاب خورد کنی می دانند که رفتار صحیح در پرواز را بلد نیستند.

 

2safar

 

کسانی که از پشتی صندلی مسافر جلویی به عنوان دستگیره و اهرم استفاده می کنند.

قبول داریم که فضای بین ردیف ها کم است، مسافر جای کافی ندارد و گاهی مجبور است از پشتی صندلی نفر جلویی بگیرد تا بلند شود. همه ی ما ناخواسته مرتکب این کار می شویم. اما فراموش نکنید تکرار این کار برای مسافر جلویی آزار دهنده است چون شما در واقع پشتی صندلی او را به طرف خود می کشید و آن را تکان می دهید.

 

2safar

 

مسافرانی که غذاهایی با بوی تند در هواپیما می خورند.

از آن جا که بسیاری از ایرلاین ها سرو غذا در هواپیما را (به جز پرواز های بین المللی) متوقف کرده اند، اغلب مسافران غذای خود را به داخل هواپیما می آورند. اگر شما هم در زمره ی این افراد قرار دارید لازم است غذایی بدون بو انتخاب کنید. اسنک های ساده و میوه جات انتخاب خوبی هستند. از غذاهایی چون ساندویچ تن، تخم مرغ آب پز، پنیرهای تند، سوسی و کالباس و هر غذایی که بو دارد بپرهیزید.

 

2safar

 

مسافرانی که بار و بندیل زیاد با خود به داخل هواپیما می آورند.

امروزه بسیاری از ایرلاین ها برای چمدانی که تحویل بار داده می شود پول اضافه دریافت می کنند. همچنین اضافه بار جریمه ی سنگینی دارد. در نتیجه برخی مسافران می کوشند با بردن بار زیاد به داخل هواپیما در این هزینه ها صرف جویی کنند و به این فکر نمی کنند که هر مسافر فضای محدودی برای قرار دادن بارهایش در محفظه ی بالای سر یا زیر صندلی اش دارد. مسافرانی که بار زیاد با خود به داخل هواپیما می آورند موجب ایجاد اذیت و مزاحمت برای سایر مسافرین می شوند. آن ها با کولی و چمدان خود ناخواسته به دیگران تنه می زنند، هنگام نشستن بر صندلی دیگران را پشت سر خود معطل می کنند تا بار های متعدد خود را در محفظه ی بالای سر جای بدهند و در نهایت نیز جای کافی برای بارهای مسافران هم ردیفی خود باقی نمی گذارند.

شما باید توجه داشته باشید که در بیشتر پرواز ها فقط به اندازه ی یک چمدان استاندارد سایز کابین در محفظه ی بالای سر خود جای دارید. سایر بار و بندیلی که به داخل هواپیما می برید عملاً باید روی پایتان یا پایین صندلی بگذارید و نه تنها جای خود را تنگ خواهید کرد بلکه گاهی مهمانداران اجازه ی این کار را به شما نمی دهند. پس از قبل درست برنامه ریزی کنید و به اندازه ی معین بار به داخل کابین ببرید.

 

2safar

 

مسافرانی که صندلی خود را می خوابانند.

درست است که صندلی شما این قابلیت را دارد که کمی به عقب رفته و حال خوابیده پیدا کند، اما بهتر است جز پرواز های واقعاً طولانی از این قابلیت استفاده نکنید چون واقعاً جای مسافر پشت سر خود را تنگ خواهید کرد. 32 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق مسافرانی که به محض نشستن صندلی خود را می خوابانند جزء اعصاب خورد کن ترین مسافران به شمار آورده اند. شما اعصاب خورد کن نباشید دوست عزیز!

 

2safar

 

مسافرانی که فکر می کنند فقط آن ها برای خروج از هواپیما عجله دارند.

همه ی ما چنین افرادی را دیده ایم، آن هایی که به محض فرود هواپیما حتی پیش از توقف کامل کمربند خود را باز می کنند و به سرعت وسایلشان را جمع آوری کرده و آماده ی خروج می شوند. این افراد می کوشند در صف خروج جا بزنند و رعایت نوبت ردیف خود را نمی کنند. خیلی از اوقات این مسافران اعصاب خورد کن که صندلی های کنار پنجره یا وسط نشسته اند، مسافر سر ردیف را به زور بلند می کنند تا آماده ی رفتن شوند.

امیدواریم شما این عادت زشت را نداشته باشید و اگر دارید یک لحظه به این فکر کنید که ده ها جفت چشم در حال قضاوت شما هستند و خب حق هم دارند.

 

2safar

 

مسافران پر حرف

آن ها همه جا هستند، در اتوبوس، فضاهای عمومی و متأسفانه هواپیما. کسانی که نه تنها یکریز با فرد همراهشان صحبت می کنند، بلکه تن صدایشان هم بلند است و تا پنج ردیف جلوتر و عقب تر از خود را بدون فیض نمی گذارند. اگر این افراد تنها سفر کنند میلشان به پر حرفی را به کمک صحبت کردن با مسافر صندلی کناری فرو می نشانند. از آن جا که این افراد برای متکلم وحده بودن نیازی به همراهی چندانی ندارند، به تمام نشانه های غیر کلامی که از خود بروز می دهید تا بگویید میلی به صحبت ندارید بی توجه اند.

43 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق افراد پر حرف را جزء اعصاب خورد کن ترین مسافران به شمار آورده اند. شما که در این دسته قرار ندارید؟

 

2safar

 

کسانی که با صدای بلند به موسیقی گوش می دهند یا به فیلم می خندند.

نتایج تحقیق نشان می دهد افرادی که با خودشان حرف می زنند و می خندند حتی اعصاب خورد کن تر از کسانی هستند که دیگران را به حرف می گیرند. مسافران پر حرف حداقل گاهی تحمل گذر زمان را برای همسفرانشان آسان می کنند اما مسافران پر سر و صدا هیچ سود و برکتی برای کسی ندارند.

توجه داشته باشید که صدا از هدفون ها و هندزفری ها به بیرون نفوذ می کند و اگر با صدای بلند به موسیقی گوش کنید یا فیلم ببینید، مزاحم مسافر کناری خود خواهید بود. شما که نمی خواهید رتبه ی چهارم در اعصاب خورد کن ترین مسافرین هواپیما را به دست بیاورید؟

 

2safar

 

مسافرانی که عطر های تند استفاده می کنند.

رتبه ی سوم به کسانی می رسد که یک شیشه ی عطر قبل از پرواز روی خود خالی می کنند. شما باید بدانید افراد زیادی از بوی عطر، حتی عطرهای به ظاهر خوشبو، خوششان نمی آید و حتی دچار سردرد یا حساسیت می شوند. قبل از پرواز دوش بگیرید تا بدن تمیزی داشته باشید و سپس فقط کمی عطر کاملاً ملایم یا صرفاً دئودورانت استفاده کنید.

 

2safar

 

مسافرانی که کنترلی بر روی بچه هایشان ندارند.

60 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق از این مورد به عنوان بدترین نام برده اند. این یک واقعیت است که وقتی در پرواز متوجه می شویم در نزدیکی یک فرد بچه دار هستیم عزا می گیریم. به خصوص که برخی والدین اصلاً کاری به کار بچه هایشان ندارند و اجازه می دهند آن ها هر بلایی که می خواهند بر سر خود و هواپیما و سایر مسافران بیچاره ی اطراف بیاورند.

 

2safar

 

مسافرانی که به پشتی صندلی ردیف جلوی خود لگد می زنند.

می رسیم به این گزینه که بیشترین شکایت از آن در نظر سنجی ابراز شده است. این بدترین بلایی است که می توانید بر سر مسافر ردیف جلوی خود بیاورید. اغلب کودکان تمایل به این کار دارند و والدین باید مراقب باشند که جلوی کودک خود را بگیرند.

 

2safar

 

 

 

کارشناس خبره هتلداری و گردشگری کد 868 - هادی عربی گل 

  • ۹۸/۰۸/۲۱
  • مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی