آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

هتلداری جهانگردی

معرفی شرکت :
شرکت رنگین سپهر هشتم با موضوعات طراحی ، مدیریت ، مشاوره و آموزش پرسنل و احدهای اقامتی در سال 1376 با شماره ثبت 1376 با کادری مجرب و متخصص مربوط به امورهتلداری ،گردشگری ،بهداشت و تغذیه در بخشهای طراحی ،مدیریت ، مشاوره ، تجهیزو راه اندازی ،آموزش با درجه بندی و استاندارد سازی واحدهای اقامتی و برگزاری همایشها و جشنواره ها و نمایشگاهها مشغول به فعالیت بوده و می باشد.
این شرکت در حال حاضر از فعال ترین شرکتهای تخصصی هتلداری و گردشگری بوده و فارغ التحصیلان متعددی در مقطع دیپلم کاردانش ، آموزشهای کوتاه مدت تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و آموزشهای مهارتهای هتلداری تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای را جامعه حرفه ای هتلداری سطح کشور داده است .
هم اکنون فارغ التحصیلان این شرکت در مقطع کارو دانش که در واحدهنرستان هتلداری و گردشگری مشغول به تحصیل بوده اند فارغ التحصیلان رشته های هتلداری و جهانگردی می باشند.
این شرکت با هدف بهینه سازی و سازماندهی در صنعت توریسم ،در خدمات ، کار عملی را همزمان آغاز نموده وبا این تفکر در تمام پروژه های اجرائی شرکت ایجاد پیش زمینه های مربوطه را مد نظر داشته و اهداف خود را به ثبت رسانیده است .
مدیریت هتلداری:
شرکت رنگین سپهر هشتم بنا به مجوزهای اخذ شده از سازمانهای ذیربط اقدام به مدبربت و راهبری چندین پروژه مهم که در زیر بخشی از آنها می پردازیم نموده است این شرکت انجام امور مدیریت ، هماهنگی ، ساماندهی و برنامه ریزی و کنترل نیروی انسانی پروژه های مختلف غذایی ،اقامتی و پشتیبانی توسط کادر مجرب و متعهد خود در این زمینه سعی در کیفیت بخشی هرچه بیشتر جهت این سازمانها دارد تلاش بی وقفه پرسنل این بخش شرکت موفقیتهای بسیاری را به ارمغان آورده است که به برخی از آنها اشاره می شود.
1- مدیریت هتل بهمن وابسته به شرکت مخابرات
2- مدیریت نیروی انسانی هتل پارس وابسته به زنجیره هتلهای پارس
3- مدیریت خدمات تغذیه اداره کل فنی و حرفه ای خراسان به مدت دوسال روزانه 400پرس
4- مدیریت پروژه تغذیه بیمارستان قائم با پخت روزانه 1300 پرس غذا
5- مدیریت خدمات تغذیه شرکت ملی فولاد ایران ، طرح تجهیر معدن سنگ خواف روزانه 800پرس غذا
6- مدیریت و راهبری خدمات تغذیه بیمارستان شهید کامیاب مشهد روزانه 1000پرس غذا
sit8.ir
clinic-hotel.ir
hoteljuo.com
homaschool.ir

  • ۰
  • ۰
باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می کند؛

ایجاد گذر‌های فرهنگ و ادب در شهر‌های مختلف از طرح‌هایی است که مسئولان فرهنگی و شهری بر آن تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر از اهمیت توجه به گردشگری ادبی و اقدام برای راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در چند شهر کشور گفت. این در صورتی است که در همین روزها خبری مبنی بر وضعیت نه چندان مناسب خیابان برادران مظفر به عنوان یک گذر فرهنگی منتشر شد؛ ما نیز به این خیابان سر زدیم تا از افرادی که هر روز در این خیابان رفت و آمد دارند و کسبه آن هستند، بپرسیم آیا وضعیت خیابان برادران مظفر با وضعیتی که اصولاً یک گذر فرهنگی باید داشته باشد، منطبق است یا خیر؟

برخی از کسبه خیابان برادران مظفر از میزان روشنایی و امنیت خیابان در ساعات پس از تاریکی هوا راضی بودند. برخی دیگر هم معتقد بودند با وجود درمانگاه، ایستگاه آتش نشانی و خدمات دیگری که برای یک منطقه لازم است، رسیدگی مدیران شهری به یک گذر فرهنگی در خیابان برادران مظفر مطلوب است.

در این میان هم البته برخی از کاسبان رضایت چندانی از میزان روشنایی خیابان در ساعات تاریکی هوا نداشتند. آنها می‌گفتند با تعطیل شدن مغازه‌ها روشنایی چندانی در خیابان مظفر جنوبی وجود ندارد. براساس گفته‌های این افراد اگرچه تیر چراغ برق‌های متعددی در خیابان برادران مظفر نصب شده‌؛ اما آن چنان که باید و شاید کارآیی ندارند.

آیا صرف راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و ادب کمکی به عرصه گردشگری می‌کند؟

آیا صرف راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و ادب کمکی به عرصه گردشگری می‌کند؟

پیش از این محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، پیش از فرا رسیدن بهار ۱۳۹۸ در مصاحبه ای گفته بود؛ بناست از خیابان مظفر واقع در منطقه ۶، به عنوان گذر هنر یاد شود تا در این منطقه آثار تجسمی همانند دیوارنگاری، مجسمه سازی و تندیس طراحی و نصب شود.

آیا صرف راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و ادب کمکی به عرصه گردشگری می‌کند؟

سراغ علی شجاعی صائین مدیر اسبق خانه کتاب رفتیم تا از وی بپرسیم، راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر چه نقشی در رونق عرصه‌های فرهنگ، هنر و گردشگری دارد؟

شجاعی صائین در این باره به ما گفت: ایده ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در سطح کشور، ایده خوبی است و ما به هر ایده‌ای که باعث دیدار و گفت و گوی اهل فرهنگ و دوستداران فرهنگ شود، نیاز داریم؛ البته باید ببینیم که اشکالات کار چه بوده است. از نظر من مشارکت اهل فرهنگ در طراحی و مدیریت برنامه‌هایی چون راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر اهمیت دارد. اگر اهل فرهنگ در کنار بخش دولتی در قضیه راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر دخیل باشند و در واقع با همان دیدگاه‌هایی نخبگانی خودشان از آغاز وارد این مجموعه‌ها شوند، به نظر امکان موفقیت طرح‌هایی چون راه‌اندازی گذر و فرهنگ بیشتر خواهد شد.

او افزود: متاسفانه ما در برنامه‌هایی چون راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر معمولاً به جنبه اقتصادی فرهنگ توجه لازم را نمی‌کنیم. به هر حال فرهنگ در بخش‌هایی عمده‌ خود یک صنعت است و باید گردش مالی داشته باشد. اگر بخواهیم گردش مالی عرصه فرهنگ را صرفاً به کمک‌های دولتی که فراز و فرود دارند، معطوف کنیم، برنامه‌هایی چون راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر مختل می‌شود و موفقیت چندانی نخواهد داشت.

مدیر اسبق خانه کتاب با تأکید بر اینکه مشارکت اهل فرهنگ و توجه جدی به جنبه‌های اقتصادی و سودآوری گذرهای فرهنگ و هنر می‌تواند به موفقیت طرح‌های راه‌اندازی چنین گذرهایی کمک کند، بیان کرد: طبیعی است که ما در کل بخش فرهنگ دچار مشکلات ساختاری هستیم و هر اقدامی در حوزه فرهنگ متأثر از این مشکلات ساختاری است. ما نمی‌توانیم خیلی توقع داشته باشیم گذر فرهنگ و هنر جزیره‌ای بیرون از فضای کلی فرهنگ باشد. احساس می‌کنم اگر ما به روحیات و ذوقیات نسل امروز توجه بیشتری کنیم، این نسل می‌تواند به عرصه‌های فرهنگ و هنر توجه ویژه داشته باشد.

آیا صرف راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و ادب کمکی به عرصه گردشگری می‌کند؟

هادی عربی گل مدرس، کارشناس هتلداری و گردشگری هم در خصوص چگونگی ترویج گردشگری ادبی به خبرنگار ما گفت: ایران تاریخ و فرهنگی غنی دارد؛ در بحث گردشگری ادبی که این روز‌ها در مرکز توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، شناساندن شاعران، ادیبان، نویسندگان و هنرمندان به مردم جهان اهمیت زیادی دارد. اگر ما بتوانیم پیوندی میان صنعت گردشگری و ادبیات‌مان برقرار کنیم، می‌توانیم به نتیجه خاصی برسیم که در قالب آن محل تولد و تدفین شاعران و ادیبان زمینه‌ای برای جذب گردشگر بیشتر و تأسیس موزه‌های متعدد می‌شود.

او با بیان اینکه فعال کردن بخش گردشگری ادبی مزایای خوبی دارد، اظهار کرد: بازدیدکنندگان داخلی و خارجی کشور ما در قالب این بخش از عرصه گردشگری با مفاخر ادبی ما و دستاورد‌های آن‌ها آشنا می‌شوند. این بخش گردشگری تا اندازه‌ای هم در بحث حفظ نوستالژی‌های جمعی و قدیمی ما مؤثر می‌شود و حس خودباوری‌مان را تقویت می‌کند.

این کارشناس هتلداری و گردشگری بیان کرد: توجه به گردشگری ادبی به نوعی پاسداشت ارزش‌های هنری و زیبایی‌شناسانه است. گذر‌های فرهنگ و ادب نیز صد در صد می‌توانند در عرصه گردشگری ادبی مؤثر باشند.

به نظر می‌رسد اجرای درست و مناسب شرط موفقیت طرح‌هایی چون راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و ادب است؛ اگر گذری را با نام گذر فرهنگ و ادب نام‌گذاری کرده و فقط به صرف نام‌گذاری کفایت کنیم، راه به جایی نخواهیم برد. پس بهتر است مسئولان امر در آستانه ایجاد گذر‌های فرهنگ و ادب به نحوه فعالیت روزانه و شبانه در این گذر نیز فکر کنند و فقط به ظاهر امر بسنده نکنند.

انتهای پیام/

 

https://www.yjc.ir/fa/news/7101949/گذر-فرهنگ-و-ادب-در-سطح-شهر-از-حرف-تا-عمل-راه%E2%80%8Cاندازی-گذر%E2%80%8Cهای-فرهنگ-و-ادب-چه-کمکی-به-گردشگری-می%E2%80%8Cکند

 

  • ۹۹/۰۱/۱۲
  • مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی