آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

هتلداری جهانگردی

معرفی شرکت :
شرکت رنگین سپهر هشتم با موضوعات طراحی ، مدیریت ، مشاوره و آموزش پرسنل و احدهای اقامتی در سال 1376 با شماره ثبت 1376 با کادری مجرب و متخصص مربوط به امورهتلداری ،گردشگری ،بهداشت و تغذیه در بخشهای طراحی ،مدیریت ، مشاوره ، تجهیزو راه اندازی ،آموزش با درجه بندی و استاندارد سازی واحدهای اقامتی و برگزاری همایشها و جشنواره ها و نمایشگاهها مشغول به فعالیت بوده و می باشد.
این شرکت در حال حاضر از فعال ترین شرکتهای تخصصی هتلداری و گردشگری بوده و فارغ التحصیلان متعددی در مقطع دیپلم کاردانش ، آموزشهای کوتاه مدت تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و آموزشهای مهارتهای هتلداری تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای را جامعه حرفه ای هتلداری سطح کشور داده است .
هم اکنون فارغ التحصیلان این شرکت در مقطع کارو دانش که در واحدهنرستان هتلداری و گردشگری مشغول به تحصیل بوده اند فارغ التحصیلان رشته های هتلداری و جهانگردی می باشند.
این شرکت با هدف بهینه سازی و سازماندهی در صنعت توریسم ،در خدمات ، کار عملی را همزمان آغاز نموده وبا این تفکر در تمام پروژه های اجرائی شرکت ایجاد پیش زمینه های مربوطه را مد نظر داشته و اهداف خود را به ثبت رسانیده است .
مدیریت هتلداری:
شرکت رنگین سپهر هشتم بنا به مجوزهای اخذ شده از سازمانهای ذیربط اقدام به مدبربت و راهبری چندین پروژه مهم که در زیر بخشی از آنها می پردازیم نموده است این شرکت انجام امور مدیریت ، هماهنگی ، ساماندهی و برنامه ریزی و کنترل نیروی انسانی پروژه های مختلف غذایی ،اقامتی و پشتیبانی توسط کادر مجرب و متعهد خود در این زمینه سعی در کیفیت بخشی هرچه بیشتر جهت این سازمانها دارد تلاش بی وقفه پرسنل این بخش شرکت موفقیتهای بسیاری را به ارمغان آورده است که به برخی از آنها اشاره می شود.
1- مدیریت هتل بهمن وابسته به شرکت مخابرات
2- مدیریت نیروی انسانی هتل پارس وابسته به زنجیره هتلهای پارس
3- مدیریت خدمات تغذیه اداره کل فنی و حرفه ای خراسان به مدت دوسال روزانه 400پرس
4- مدیریت پروژه تغذیه بیمارستان قائم با پخت روزانه 1300 پرس غذا
5- مدیریت خدمات تغذیه شرکت ملی فولاد ایران ، طرح تجهیر معدن سنگ خواف روزانه 800پرس غذا
6- مدیریت و راهبری خدمات تغذیه بیمارستان شهید کامیاب مشهد روزانه 1000پرس غذا
sit8.ir
clinic-hotel.ir
hoteljuo.com
homaschool.ir

  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر برای جذب هرچه بیشتر گردشگر، شاهد برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی موسوم به «شهر گردشگر» بودیم.

مرور برخی از طرح‌های گردشگری کشور با اتکا بر سخنان یک کارشناس/ایجاد هدف مشترک؛ رمز موفقیت طرح‌های گردشگریبه گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر و با برنامه‌ ریزی مسئولان برای جذب هرچه بیشتر گردشگر در شهر‌های مختلف کشورمان، شاهد برگزاری طرح‌های مختلف ملی و جهانی به واسطه انتخاب شهر‌های کشور در مجامع مختلف داخلی و بین‌المللی بودیم.

در همین سال‌ها محمد محب خدایی، معاون سابق گردشگری کشور در طول مدتی که بر کرسی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکیه زده بود، بار‌ها و بار‌ها بر لزوم اجرای طرحی با عنوان طرح شهر گردشگر تأکید کرد.

محب خدایی می‌گفت: در قالب شهر گردشگر به‌عنوان مثال ساعت پرواز‌ها تنها نباید متمرکز بر جامعه ساکن باشد، بلکه می‌توان ساعات پرواز را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که گردشگران امکان بیشتری برای برنامه‌ریزی سفر‌های خود و زمان مناسب‌تری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر‌های کشور داشته باشند.

وی شهر گردشگر را اینگونه تعریف می‌کرد: شهر گردشگر شهرداران و شورا‌های شهر‌ها و روستا‌های کشور را نیز به این موضوع متوجه می‌کند که برنامه کلانشهری خود را تنها مختص به جمعیت ساکن شهر‌ها نکنند و برنامه‌ریزی‌های کلانشهری را با درنظر گرفتن جمعیت ساکن و گردشگر تنظیم و اجرا کنند.

هم‌اکنون شاهد برنامه‌ریزی مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اجرای طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ هستیم. بنابراین تلاش کردیم با اتکا به صحبت‌های یکی از کارشناسان گردشگری کشور مروری بر نقاط ضعف و قوت طرح‌هایی چون تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ داشته باشیم و با توجه به آن‌ها میزان موفقیت طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ را پیش بینی کنیم.

هادی عربی گل مدیر، مشاور، مدرس و  کارشناس هتلداری و  گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نحوه اجرای طرح‌های مشهد، تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ را مرور کرد و گفت: در برخی از مکان‌ها زیرساخت‌های مناسب برای اجرای طرح‌های ملی و جهانی چون همدان ۲۰۱۸ آماده نبود؛ مثلاً در همدان به همین دلیل به موفقیت ۱۰۰ درصدی و نتیجه دلخواه نرسیدند. این نشان می‌دهد که در اجرای هر طرحی باید زیرساخت‌های اولیه‌ آماده شود. به طور مثال زمانی که مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران انتخاب شد، همه اداره‌ها و ارگان‌ها از آن حمایت کردند و برنامه‌ها و مراسم‌های مرتبط با آن را اجرا کردند، اما در همدان اینچنین نبود.

وی افزود: در خصوص تبریز ۲۰۱۸ هم در بحث گردشگری و هتلداری حمایت خوبی شد، اما در حوزه‌های دیگر شاهد اجرای خوب این طرح نبودیم. در طرح‌های بعدی، چون کرمانشاه ۲۰۲۰ هم باید ببینیم که آیا زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح برنامه‌ریزی شده مهیا شده است و آیا هدفی که تعیین شده تا اندازه‌ای منطقی هست که جامعه آن را بپذیرد؟ اگر جامعه پذیرش این را داشته باشد که با آن هدف هماهنگ شود، شاهد تحقق هدف دلخواه طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ خواهیم بود. در اصل اگر هدف فقط موفقیت در جذب گردشگر باشد، فقط شاهد به نتیجه رسیدن ۵۰ درصد از نتیجه مطلوب خواهیم بود، اما اگر در کنار جذب گردشگر بیشتر به فکر ایجاد هدف مشترک برای جامعه استان و جوامع همجوار باشیم، به نتیجه مطلوب می‌رسیم و این به معنای استفاده مناسب از همه ظرفیت‌هاست.

این کارشناس گردشگری گفت: ما در کشور طیف‌ها، ذائقه‌ها و فرهنگ‌های مختلفی داریم و نمی‌توانیم یک فرهنگ را بر کشور قالب کنیم. بنابراین باید با اتکا به نقاط مشترک فرهنگ‌ها همدیگر را جذب کنیم. این اتفاقی است که در مشهد می افتد؛ یعنی همه به هوای زیارت به این شهر آمده و با هم کنار می‌آیند و به معنای ایجاد هدف مشترک است.


انتهای پیام/

https://www.yjc.ir/fa/news/6969057/چرا-طرح%E2%80%8C-شهر-گردشگر-به-اهداف-دلخواه-و-مطلوب-نرسید

  • ۹۹/۰۱/۱۲
  • مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی