آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر

هتلداری جهانگردی

معرفی شرکت :
شرکت رنگین سپهر هشتم با موضوعات طراحی ، مدیریت ، مشاوره و آموزش پرسنل و احدهای اقامتی در سال 1376 با شماره ثبت 1376 با کادری مجرب و متخصص مربوط به امورهتلداری ،گردشگری ،بهداشت و تغذیه در بخشهای طراحی ،مدیریت ، مشاوره ، تجهیزو راه اندازی ،آموزش با درجه بندی و استاندارد سازی واحدهای اقامتی و برگزاری همایشها و جشنواره ها و نمایشگاهها مشغول به فعالیت بوده و می باشد.
این شرکت در حال حاضر از فعال ترین شرکتهای تخصصی هتلداری و گردشگری بوده و فارغ التحصیلان متعددی در مقطع دیپلم کاردانش ، آموزشهای کوتاه مدت تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و آموزشهای مهارتهای هتلداری تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای را جامعه حرفه ای هتلداری سطح کشور داده است .
هم اکنون فارغ التحصیلان این شرکت در مقطع کارو دانش که در واحدهنرستان هتلداری و گردشگری مشغول به تحصیل بوده اند فارغ التحصیلان رشته های هتلداری و جهانگردی می باشند.
این شرکت با هدف بهینه سازی و سازماندهی در صنعت توریسم ،در خدمات ، کار عملی را همزمان آغاز نموده وبا این تفکر در تمام پروژه های اجرائی شرکت ایجاد پیش زمینه های مربوطه را مد نظر داشته و اهداف خود را به ثبت رسانیده است .
مدیریت هتلداری:
شرکت رنگین سپهر هشتم بنا به مجوزهای اخذ شده از سازمانهای ذیربط اقدام به مدبربت و راهبری چندین پروژه مهم که در زیر بخشی از آنها می پردازیم نموده است این شرکت انجام امور مدیریت ، هماهنگی ، ساماندهی و برنامه ریزی و کنترل نیروی انسانی پروژه های مختلف غذایی ،اقامتی و پشتیبانی توسط کادر مجرب و متعهد خود در این زمینه سعی در کیفیت بخشی هرچه بیشتر جهت این سازمانها دارد تلاش بی وقفه پرسنل این بخش شرکت موفقیتهای بسیاری را به ارمغان آورده است که به برخی از آنها اشاره می شود.
1- مدیریت هتل بهمن وابسته به شرکت مخابرات
2- مدیریت نیروی انسانی هتل پارس وابسته به زنجیره هتلهای پارس
3- مدیریت خدمات تغذیه اداره کل فنی و حرفه ای خراسان به مدت دوسال روزانه 400پرس
4- مدیریت پروژه تغذیه بیمارستان قائم با پخت روزانه 1300 پرس غذا
5- مدیریت خدمات تغذیه شرکت ملی فولاد ایران ، طرح تجهیر معدن سنگ خواف روزانه 800پرس غذا
6- مدیریت و راهبری خدمات تغذیه بیمارستان شهید کامیاب مشهد روزانه 1000پرس غذا
sit8.ir
clinic-hotel.ir
hoteljuo.com
homaschool.ir

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1. در روزگاران قدیم از چه موادی برای شستن البسه استفاده می کردند؟

الف) صابون                     ب) چوبک                         ج)گل                        د) موارد ب و ج

2. لکه های روغنی را در قدیم الایام در تشت های بزرگ با ماده ای به نام ................ تمیز می کردند.

الف) سدیم                    ب) نمک                           ج) بنزین                        د) صابون

3. در قدیم البسه ها را در فصل زمستان بوسیله چه وسیله ای خشک می کردند؟

الف) هوای آزاد                ب) آفتاب                        ج) پریموس                     د) هیچ کدام

4. کدام بخش در هتل با لاندری ارتباط تنگاتنگ دارند؟

الف) خانه داری                   ب) خدمات                  ج) فرانت آفیس               د) هیچ کدام

5. البسه اتاق عمل را پس از خشک کردن درون .................. قرار می دهند؟

الف) آخورک                      ب) اتوکلاو                     ج) تشت                         د) همه موارد

6. بعد از خانه داری در هتل این قسمت نیز ارتباط زیادی با لاندری دارد؟

الف) فرانت آفیس               ب) غذا و نوشیدنی              ج) رستوران ها                     د) خدمات

  1.  در روزگاران قدیم ملحفه و روبالشتی ها را در بیمارستانها و اماکن عمومی به چه وسیله و چگونه می شستند؟

الف) داخل آخورک و با پودر لباسشویی                         ب) داخل آخورک و با صابون رنده شده

ج) داخل تشت و باپودر لباسشویی                               د) داخل تشت و با صابون رنده شده

8. از مزایای داشتن لاندری در داخل هتل است ؟

الف) هتل وابسته به شخص ثالث نیست

ب ) هتلهای وضعیت های اضطراری 4 بهتر درک می کند

ج) جهت البسه میهمانان هتل هم مورد نیاز است

د) همه موارد

9. البسه ای که مربوط به بخش خانه داری است و به لاندری داده میشود شامل ...

الف) پتو ، روبالشتی ، رومیزی ، دستمال سفره                    ب ) پتو ، روبالشتی ، پیش بند ، کلاه

ج ) پتو ، روبالشی ، روتختی ، حوله ها                           د ) همه موارد

10. این مکان نیاز به یک فضای اضافی در هتل دارد.

الف) خانه داری               ب)لنین روم                      ج) لاندری                         د) الف و ب

11. این افراد در لاندری مشغول به فعالیت هستند.

الف) ولت، مید، فلورمن                            ب) ولت، تلفنچی، رول من

ج) رول من، فلورمن، مید                          د) تلفنچی، مید، فلورمن

12. این فرد از لاندری می تواند به طبقات برود و سفارشات میهمانان مربوط به لاندری را دریافت و تحویل دهد.

الف) ولت                      ب) تلفنچی                     ج)رول من                      د) فلور من

13. وظیفه رول من Roll Man  در لاندری چیست؟

الف) شوینده لباس          ب) خشک کننده لباس               ج) غلطک کار              د)پرس کار

14. غلطک کار در لاندری مخصوص چه نوع البسه ای است.

الف) البسه میهمانان               ب) ملافه ها                       ج) روبالشتی ها                   د) حوله ها

15. شناخت انواع بافت ها را( ابریشم ٬ کتان٬ پشم) شرایط ویژه کیست؟

الف) آبشویه                          ب) پرس کار                     ج) خشکشویه                       د) هیچ کدام

16. شرایط غلطک کار چیست؟

الف) آشنا به ماشین آبشوئه                                 ب) آشنا به انواع ملزومات

ج) آشنا به انواع ماشین خشکشویه                        د) آشنایه کامل به سیستم

17. صابون یک کلمه ........................ است.

الف) فارسی                    ب) روسی                          ج) فرانسه                       د) هندی

18. تعمیرات لوازم پارچه ای از تخصصهای این فرد است.

الف) پرس کار                ب) خیاط                            ج)رویه کوب                   د) ب و ج

19. کارکنان بسته بندی چه وظایفی دارند؟

الف) البسه را بعد از اتو شدن و کنترل بسته بندی می کنند و به لنین روم می فرستند

ب) البسه را بعد از اتو شدن و تعمیرات بسته بندی می کنند و در لاندری نگه می دارند

ج) البسه را بسته بندی و به خانه داری می فرستند

د) همه موارد

20. تلفنچی و سفارش گیرنده در لاندری ............................. نام دارد.

الف) Ironer                   ب) Take order                  ج) Maker                    د) Cloths charyei

21. Tailor  همان ............................... نام دارد.

الف) اتوکشی                   ب)سفارش گیرنده                  ج) خیاط و رویه کوب                 د) مارک زن

22. از وظایف مسئول لنین روم می باشد.

الف)آشنا به یک زبان بین المللی                          ب) دریافت انواع البسه از پرسنل و ثبت در دفتر

ج) تفکیک انواع البسه                                        د) موارد ب و ج

23. IRONER همان ............................ در لاندری است.

الف)مارک زن                        ب) ولت                      ج) اطوکشی                          د)سفارش گیرنده

24. Controller (کنترل کننده) در هتل مربوط به کدام قسمت است؟

الف) خانه داری                     ب)لاندری                   ج) فرانت آفیس                       د)غذا و نوشیدنی

25. Manager Room Divigion مربوط به کدام گزینه است؟

الف) مدیر روابط عمومی هتل               ب)مدیر مالی              ج) مدیر خدمات اتاق                 د)مدیر غذا و نوشیدنی

26. Cloths pick up  مسئول و .................. است.

الف)خانه داری                  ب)متصدی جمع آوری البسه                    ج) غذا و نوشیدنی                    د)هیچ کدام

27. ................................. به عنوان پایگاه عملیاتی بخش خانه داری عمل کرده و معمولا زیر نظر سرپرستی است و کنترل امور مربوط به ملزومات پارچه ای را به عهده دارد.

 الف) انبار ملزومات خانه داری                                  ب) انبار ملزومات هتل

ج) انبار ملزومات پارچه ای                                       د) هیچ کدام

28. انبار باید دارای .............................. برای مبادله پارچه و لباس کارکنان باشد.

الف) پیشخوان                            ب) میز                      ج) دفتر                          د) اتاق

29. اجناس و البسه ای که شسته شده اند و قرار است برای مدت طولانی نگهداری شوند به چه صورت بسته بندی می شوند

الف) در کیسه های پلاستیکی                               ب) کیسه های کاغذی                         

 ج)کارتن های مقوایی                                         د) همه موارد

30. طریقه نگهداری پارچه های پشمی در انبار به چه صورت است؟

الف) قبل از ارسال به انبار شسته شده و در                                   ب) قبل از ارسال به انبار اطو زده و در کارتن قرار می دهند

ج) قبل از ارسال به انبار آنها را درون جعبه می گذاریم                      د) همه موارد

31. چکمه پلاستیکی از ملزومات لباس کدام یک از کارکنان هتل می باشد؟

الف) نگهبانی                     ب) انبار                   ج) آشپزخانه و فضای سبز                         د) پارکینگ

32. از اهمیت ذخیره سازی در هتل به شمار می رود.

الف) ایجاد تسهیلات در شمارش و صورت برداری از وسایل

ب) جلوگیری از انبار کردن اضافه و اجتناب از فاسد شدن در طی انبارداری

ج) سرمایه گذاری صحیح و کافی

د) همه موارد

33. انبارگردانی یعنی ...........................

الف) انبار کردن کلیه اقلام موجود در هتل                                                         ب) به روز کردن اقلام

ج) یعنی شمارش کلیه اقلام موجود در انبار در فواصل زمانی معین                             د) الف و ب

34. شمارش در انبار باید ............................. یکبار انجام شود.

الف) هر سه ماه                      ب) هر ماه                         ج) هر سال                         د) هر شش ماه

35. انبارگردانی در هتل باید در حضور .................................... انجام گردد.

الف) سرپرست خانه داری                                ب) متصدی کاردکس                         

ج)منشی و حسابرس                                        د) همه موارد

36. انبارگردانی چه اهمیتی دارد؟

الف) یافتن کمبودها و مازادها و تراز کردن حساب دفاتر

ب)تمیز نگاه داشتن انبار و تهیه اقلام نا موجود

ج) دور ریختن اشیا و اقلام اضافه

د) هیچ کدام

37. استفاده از مواد سفید کننده به ازاء هر 50 کیلوگرم چقدر است؟

الف) 1%                    ب)5%                         ج)2%                            د)10%

38. چتر از ملزومات لباس کدام یک از پرسنل هتل می باشد.

الف) دربان ها                ب) مسئولین پارک                      ج) فلورمن                             د)الف و ب

39. لاندری همان  ....................... در هتل است.

الف) خشکشوئی                       ب) آبشوئی                  ج) خانه داری                           د) الف و ب

40. موادی که در گذشته برای شستشوی البسه استفاده می گردید چه بود؟

الف) صابون و گیل                  ب) چوبک و گل                      ج) نفت و بنزین                      د) کلوخ و گیل

41. کدام گزینه صحیح می باشد؟

الف) برای گرفتن بوی بنزین از البسه ، آنها را داخل تشت هایی از جنس گالوانیزه می ریختند.

ب) دستگاه آبگیر سنتی دارای آهرمی با چند هندل بود.

ج) زنبیل آبگیر سنتی با گرفتن قدرت توسط تسمه پروانه به حرکت در می آمد.

د) دو هندل مخالف بر روی استوانه ای چدنی قرار دارد.

42. کدامیک از قسمت های ذیل زیرمجموعه بخش خدمات نمی باشد؟

الف) کلوپ ورزشی                    ب) کافی شاپ                     ج) لاندری                     د) اطلاعات

43. مسئول تحویل گرفتن لباس میهمان از درب اتاق میهمان و تحویل به لاندری چه کسی است؟

الف) valet                     ب) house man                      ج) controller                       د) maid

44. کدامیک از موارد زیر جزء مزایای داشتن لاندری نمی باشد؟

الف) تقاضای از قبل پیش بینی شده قابل بررسی است.

ب) زمان تحویل کوتاه تر و سریع تر است.

ج) رعایت مقررات زهکشی فاضلاب آتش سوزی

د) امکان کسب درآمد از طریق سفارش داخلی و خارجی

  1. Take order به کدام مسئولیت اشاره می کند؟

الف) مسئول بسته بندی                 ب) تلفنچی                     ج) پادو                         د) پرسکار

46. عنوان پایگاه عملیاتی بخش خانه داری چیست؟

الف) میز کنترل خانه داری                  ب) لاندری                  ج) انبار ملزومات پارچه ای                  د) طبقات

47. لباس کدام کارکنان باید در کمد نگهداری شود؟

الف) پذیرشگر                     ب) خدمه محوطه بیرون               ج) آشپزها                    د) فنی مهندسی

48. مواد نشاسته ای موجود در لباس موجب چه می شود؟

الف) عمر مفید پارچه را افزایش می دهد                               ب) باعث تغییر رنگ لباس می شود

ج) جلب حشرات                                                             د) موارد ب و ج

49. استفاده از کاغذ های  ............................  برای سالم نگه داشتن البسه مناسب تر است.

الف) تیره رنگ                    ب) مقوایی                   ج) رنگ روشن                       د) هیچکدام

50. اندازه حوله حمام به اینچ چقدر می شود؟

الف) 42*24                   ب) 22*22                   ج) 45*25                       د) 80*36

51. اهمیت ذخیره سازی شامل چه مواردی می شود؟

الف) کمک به بودجه نویسی مؤثر و کار ساز                                 ب) کنترل های غیر منتظره

ج) کنترل بر استفاده نامناسب ، کمبود نا به سامانی ها                     د) آمار گیری منظم

52. انبار گردانی چه وقت هایی صورت می گیرد؟

الف) فصلی یک بار                                           ب) سالی یک بار

ج) ابتدای ورود هر جنس جدید                            د) در موقع تغییر مسئول انبار

53. قرار دادن لباس به میزان کمتر از حد معمول دستگاه لباسشویی سبب بروز چه مشکلی می شود؟

الف) آسیب دیدگی پارچه                        ب) دستگاه خاموش می کند

ج) آسیب دیدگی دستگاه                         ج) اتفاق خاصی نمی افتد

54. dry dressing washer  به کدام گزینه اشاره دارد؟

الف) پرس کار                 ب) شوینده خشکشویی                    ج) مسئول لنین روم                  د) غلطک کار

55. چه دلیلی وجود دارد که لوله های آب گرم نباید از انبار عبور کند؟

الف) زیبایی ظاهری و ایمنی انبار دچار مشکل می شود                      ب) باعث جمع شدن سوسک می شود

باعث تولید رطوبت در انبار می شود.                                             د) موارد ب و ج

56. لباس ها با چند درصد آب باقیمانده از دستگاه آبگیر خارج می شود؟

الف) 75%                     ب) 25%                      ج) 50%                           د) 15%

57. اتاق دپو چگونه اتاقی است؟

الف) اتاق بزرگی جهت نصب ماشین خشکشویی و لکه گیری

ب) اتاق بزرگی جهت انبار ملزومات شسته شده

ج) محل نگهداری وسایل اضافی لاندری

د) ملزومات شستنی ورودی به لاندری در این محل انباشته و برای شستشو تفکیک می شوند.

58. در این روش انبار داری توزیع بر مبنای لوازم تمیز به جای لوازم کثیف و مسئولیت متوجه اتاق داران است؟

الف) روش لایفو                     ب) روش متمرکز                     ج) روش فایفو                      د) روش غیر متمرکز

59. کدام نام تجاری مربوط به مایع پرکلر اتیلن می باشد؟

الف) داو آلمان                  ب) اسپنسر انگلیس                     ج) میله آلمان                 د) رنزاچی ایتالیا

60. این دستگاه هرگز بارهای الکترونیکی را در خود انبار نکرده و باعث چسبندگی به بدن نمی شود؟

الف) اتاقک بخار                 ب) اتو پرس                      ج) مانکن                      د) دستگاه خشکشویی

61. انبار ملزومات پارچه ای و لباس کار در نقشه خانه داری در کجا قرار می گیرد؟

الف) کارگاه خیاطی                                ب) انبار  ملزومات پارچه ای

ج) انبار ملزومات خانه داری                      د) اتاق گل

62. کدام مورد صحیح نمی باشد؟

الف) کلیه اقلام داخل انبار باهم شمرده می شود.                      ب) ملزومات غیر استفاده باید مشخص شود

ج) شمارش اقلام در گردش جداگانه انجام میگیرد                     د) شمارش کل اقلام باید با آخرین انبارداری بخواند

63. برای نگهداری البسه با کیفیت از کدام مورد استفاده می شود؟

الف) کاغذ های مقوایی                 ب) قفسه                   ج) خرک متحرک                    د) کمد

64. کدام یک جزء متعلقات دیگ بخار نمی باشد؟

الف) پمپ تغذیه                  ب) سوپاپ اطمینان                  ج) مخزن تقطیر                    د) مخزن آب

65. مصارف اتو کلاو چیست؟

الف) البسه پارچه ای اتاق عمل و پزشکان                           ب) البسه ای که جنس آنها پلی استر باشد

ج) اتو کردن انواع جوراب                                           د) اتو کردن انواع مانتو و کت

66. این توضیح مربوط به کدامیک از اجزاء دستگاه خشکشویی می باشد؟

" پرکلرین آغشته به لباس بصورت گاز درآمده و در هوا معلق می شود پس از برخورد با رادیات آب سرد بصورت تقطیر..."

الف) مخزن صافی                   ب) اتاقک بخار                    ج) خشک کن                     د) صافی فیلتر هوا

67. متداول ترین نبض از کدام قسمت بدن انجام میگیرد؟

الف) نبض کشاله ران                 ب) نبض مچ دست                  ج) نبض گردن                  د) نبض آرنج

68. از علایم اصلی حیات کدام مورد است؟

الف) نبض                    ب) رنگ پوست                  ج) قطر مردمک                      د) درد داشتن

69. درجه حرارت طبیعی بدن چند درجه سانتی گراد می باشد؟

الف) 8/36                    ب) 40                        ج) 8/35                          د) 34

 

  • مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر