مدیریت پذیرش مهمان یا فرانت آفیس
ثبت نام
اولین دوره مدیریت پذیرش مهمان یا فرانت آفیس
با ارائه مدرک رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
آشنایی با افراد و وظایف در قسمت فرانت آفیس:
مدیرفرانت آفیس
نظارت و سربرستی کلیه کار کنا ن فرانت آفیس به عهده مدیر فرانت آفیس است . در بعضی هتل های کوچکتر سربرستی و نظارت از وظا یف مدیر شب نیز به عهده مدیر فرانت آفیس می باشد .در غیر این صورت قسمتی از وظا یف مدیر شب که مربوط به پذیرش است تحت نظارت مدیر فرآنت آفیس خواهد بود.
وظایف مدیر فرانت آفیس
تنظیم برنامه کا ری کارکنا ن پذیرش- روابط با آژانسهای مسافرتی - وزارتخا نه ها -سفارتخانه ها- نهادها- شرکت های دولتی و خصوصی در مورد میهما نان آنها-هماهنگی با معاونت بازرگانی در مورد بازاریابی و تبلیغات- مذاکره وگفتگو در مورد نرخهای مخصو ص وتخفیف ها اتخاذ تدابیر لازم جهت بالا بردن سطح پذیرایی و سرویس هتل استقبال وراهنمایی میهمانان عالی رتبه از ورود تا خروج آنها -مطالعه دفتر گزارش شب و ارائه دستورات لازم جهت حل مشکلات- ارائه دستورات لازم در مورد میهمانان عالی رتبه هتل (فرش قرمز -گل میوه و....)
بر قراری تماسهای لازم با میهمانان عالی رتبه هتل به منظور رفع نیاز وجلب رضایت آنها- ارائه پاسخ به نامه های شکایات رزرو و تشویق های میهمانان -بررسی گزارشهای مالی شب رفع نواقص آنها وارسال آن به مدیران- کسب اطلاعات کامل از وضعیت اتاقهای هتل وپیگیری معایب نواقص و اشکالات موجود و ارائه پیشنهادات مناسب به مسئولین جهت رفع آنها -بررسی برگه های ارزشیابی هتل که توسط میهمانان تکمیل می شود تجزیه وتحلیل آنها -گرفتن آمار ماهیانه از آنها و مذاکره موارد مهم در جلسات مدیران (جواب دادن به تک تک آنها امری لازم و ضروری است ) که توسط این پست سازمانی انجام می شود..
معاون فرانت آفیس
در هتل های بزر گتر بر اساس نیاز هتل مدیر فرانت آفیس یک معاون کار آمد وبا تجربه برای خود تعیین می کند .معاون فرانت آفیس قسمتی از وظایف مدیر فرانت آفیس را انجام داده ودر غیاب او کلیه مسئولیت های او را دارد . معاون بخش فرانت افیس باید گزارشات خود را مستقیما به مدیر فرانت آفیس ارسال نماید .
وظایف پذیرشگر
تحویل گرفتن نوبت کاری
پیگیری مسائل نوبت قبل
پذیرش میهمانان هتل و جوابگویی به سئوالات و حل مشکلات آنها
کنترل کارت های ورودی میهمانان و کارت شناسایی آنها
ثبت مشخصات میهمانان ورودی در رایانه
مراحل خروج میهمانان -نظارت :از اتاق تا درب هتل
خروج اطلاعات میهمان خروجی از لیست رایانه ای اتاق
(منبع:http://khfars.persianblog.ir/tag)
سر فصل دوره به شرح زیر می باشد:
مدیریت پذیرش میهمان در هتل(فرانت آفیس) |
ساعات آموزش |
||
ردیف |
سر فصل دروس |
تئوری |
عملی |
1 |
تاریخچه هتلداری، سازمان هتل ها، (انواع مختلف هتل ها، درجه بندی و طبقه بندی) |
2 |
_ |
2 |
بخش پذیرش میهمان(فرانت آفیس) |
2 |
_ |
3 |
مهارت های فردی و ارتباطی(آداب معاشرت اجتماعی، ظاهر رفتار، پوشش، آراستگی و ...) |
4 |
_ |
4 |
ارائه خدمات به میهمانان (آگاهی از خدمات هتل، برنامه های فروش اتاق و خدمات، انواع هتل ها، شناخت صنعت گردشگری، اطلاع رسانی به میهمان، قیمت گذاری اتاق ها و خدمات هتل و رسیدگی به شکایات و ...) |
4 |
_ |
5 |
ورود و خروج میهمانان از هتل(ورود و پذیرش – خروج و تسویه حساب) |
2 |
_ |
6 |
راهبری امور بخش( لوازم و تجهیزات اداری بخش فرانت آفیس، خدمات ارتباطی، پاسخگویی به تلفن، تغییر شیفت، گزارشات داخلی، اطلاعات محرمانه بخش پذیرش، آراستگی محل کار، کارت کلید، اشیاء گمشده و پیدا شده، امنیت میهمانان، دریافت پیام، راهنمایی میهمانان و ...) |
4 |
_ |
7 |
آشنایی با نرم افزارهای هتلداری بخش پذیرش میهمان |
2 |
_ |
8 |
ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث |
4 |
_ |
9 |
شناخت صنعت گردشگری |
2 |
_ |
10 |
آشنایی با قوانین، مقررات و ضوابط هتلداری و گردشگری |
4 |
_ |
11 |
کارورزی |
_ |
30 |
جمع کل: 60 ساعت |
30 |
30 |
- ۹۵/۰۲/۱۴